AT Biler i Give stepper voldsomt op: Klar med ny kundevenlig digital platform 

Der er sket ting og sager hos AT Biler i Give, hvor den digitale fremtid i den grad er rykket ind i showroomet. Her er der skabt et helt nyt kundevenligt og fremtidssikret univers, hvor det nu er en drøm og en digital leg at finde sin nye bil.  

Af Jim Hoff – jimhoff@voreslokalavis.dk  

ERHVERV: Det er to af firmaets unge medarbejdere, der tager imod den dag Vores LokalAvis kigger forbi hos AT Biler i Give. Det er Mille Abrahamsen fra marketing og sælger Marcus Østergaard, der er klar til at fortælle om det helt nye univers, der er skabt i virksomhedens store showroom. 

Der er tale om en total digitalt funderet omstrukturering af den måde, man kan præsentere kunderne for de forskellige bilmodeller, og udover at det store showroom nu er blevet udstyret med en række både små og store skærme, er der også blevet givet et gevaldigt løft til kundeområdet.  

Lagt op til stor kundevenlig digital oplevelse 

Det er dette nye digitale univers, som det naturligt nok er de to unge i firmaet, der får æren at lancere. 

-Det vi kan vise frem her i dag, er et koncept, som alle mange af ATs bilhuse har lanceret. Det handler helt grundlæggende om, at kunderne skal føle sig endnu mere hjemme, når de træder ind hos deres AT bilforhandler. Vi lægger op til en stor digital oplevelse, som er kundevenlig, for her kan man konfigurere sin egen bil.  

-Der er lagt stor vægt på det visuelle, så folk nu kan se hvordan deres bil tager sig ud med både farver, ekstraudstyr osv.  Det betyder, at det bliver nemmere for kunder at forholde sig til, hvilken bil, de gerne vil have. Via disse nye digitale muligheder og en god dialog med kunden kan vi i fællesskab finde frem til den bil, der passer lige ind i kundens behov – og se den på skærmen og få sig en digital prøvetur i bilen på storskærm, fortæller Mille og Marcus. 

 Man kan også bruge det digitale univers, når man er på udkig efter en brugt bil. Foto: Jim Hoff

Ny kundevenlig gæste-lounge 

I forbindelse med kreationen af den nye fagre digitale verden med de endeløse muligheder er der også skabt en ny gæstehub, eller kunde-lounge om man vil, hvor der er fokus på at skabe komfortable og arbejdsvenlige forhold for kunden. Der er etableret et langbord med strømstik til den bærbare pc, med stik til telefonopladning og gode wifi-opkoblinger. 

-Det betyder, at kunden kan sidde og arbejde mens hun/han sidder og venter på for eksempel at skifte fra sommer- til vinterdæk eller mindre serviceopgaver. Vi har også fået nye stole og sofaer med stor siddekomfort, så folk i den grad kan føle sig hjemme. Her skal det være afslappet, og man skal føle sig velkommen. Det handler om at give kunden nogle gode “hjemmevibes”, så enkelt kan det siges. Nu vil mange handler komme til at foregå i dette åbne, lyse og venlige miljø udenfor de lukkede kontordøre. Vi håber og forventer, at folk vil tage godt mod konceptet. Vi er i hvert fald selv enormt glade for denne her flotte opgradering. Der er tale om en investering på 3 millioner kroner, og med det nye setup her bevæger vi os væk fra det mere konservative salgsmiljø - og det ser vi som en klar styrke ikke mindst i forhold til at få flere yngre kunder ind i butikken, siger Mille og Marcus.

De nye digitale platforme giver såvel kunderne som sælgerne mange flere muligheder for at finde frem til den bil, der lige nøjagtigt passer til kundens behov og ønsker. Her er det Mille Abrahamsen og Marcus Østergaard, der viser de nye muligheder. Foro: Jim Hoff

Fantastisk opgradering også for sælgerne 

Nu har det nye setup været i gang en god uges tid, og der har været flere positive tilkendegivelser fra kunderne, der med glæde har bemærket det nye spændende digitale setup samt det nye lyse gulv, der er blevet lagt, så man nu træder ind i et meget lyst og venligt lokale. 

-For os som sælgere giver det os nogle helt nye muligheder, nu hvor vi kan tage kunden med ud på en spændende digital rejse og på den måde give en bedre digital guidning. Her kan vi sammen ‘bygge’ kundens nye bil, og dermed steppe op på et i forvejen fint serviceniveau. Det er en virkelig fed opgradering her på arbejdspladsen med det her nye fygitale (en sammenskrivning af fysisk og digital, red.) univers, som vi forventer os meget af. Nu kan vi gøre det endnu bedre, og vi er bare 100 procent klar, lyder det med begejstring i stemmen fra Marcus.