Brugsen med vildt vokseværk: Går fra 5 til 10 kasser
Serviceniveauet i Brugsen har fået et nøk opad her i starten af september måned. Der er blevet etableret 6 nye selvbetjente kasser, som kunderne kan betjene med både Coop-appen og deres dankort. Se her en video, der viser, hvordan du betjener det nye selvbetjeningssystem.
Af Jim Hoff – jimhoff@voreslokalavis.dk
DET GODE BUTIKSLIV: Fra starten af september måned har kunderne i Brugsen haft helt nye muligheder i forhold til selvbetjening. Man har nemlig udvidet antallet af kasser fra 5 til 10. Der er blevet etableret et nyt scan-selv selvbetjeningskassesystem med 6 helt nye digitale kasser, hvor man som kunde selv kan agere ’kassedame’.
-Vi har fjernet et kasseanlæg og etableret 6 nye selvbetjente kassestationer. På den måde tilbyder vi en opgradering på vores serviceniveau til vores kunder. Tidligere havde vi jo kun én selvbetjent kasse, og her var det en betingelse, at man havde Coop-appen for at man kunne betjene kassen. Sådan er det ikke med de nye kasser. De kan betjenes med både Coop-appen og almindelige betalingskort, så nu kan alle komme til, fortæller uddeler Claus Villumsen.
En naturlig og fremtidsvenlig serviceopgradering
Han understreger, at det her tiltag ikke handler om at skære ned på service, tværtimod handler det om en serviceopgradering til de folk, der gerne kan og selv vil ordne betalingen. Og Claus pointerer også, at man selvfølgelig stadigvæk frit kan vælge, om man vil bruge de klassiske kasser og få sig en god og hyggelig snak med de flinke folk ved kasserne.
-Det nye koncept her skal også ses ud fra det perspektiv, at vi rider med på den nye bølge, hvor selvbetjente kasser er en del af fremtidens forbrugervenlige tiltag. Og det giver jo kunderne nogle muligheder, når de for eksempel står i en lidt længere kø. Så kan man lige smutte over til selvbetjeningskasserne og selv klare det i en fart. Det giver jo vores kunder en mulighed for hurtigere at klare deres handel her i Brugsen.
Meget betjeningsvenligt system
Her i opstartsfasen står der folk klar til at guide kunderne igennem det nye selvbetjeningssystem, og der er også en knap ved scan-selv kasserne, som man kan trykke på for at få hjælp af en medarbejder. Det nye system har kørt i godt og vel en uges tid, og personalet er nu godt inde i systemet, ligesom man også kan notere sig, at flere og flere kunder tester selvbetjeningskasserne af.
-Det er vores mål, at 10-15 % af vores kunder benytter sig af selvbetjeningskasserne, inden året er omme. Det her koncept frigiver noget personale fra de traditionelle kasser, og de timer der frigives på den konto, udnytter vi til at forøge serviceniveauet inde i selve butikken. Nogle tænker måske, at det her nye digitale system er kompliceret at finde ud af. Men her kan jeg godt berolige folk. Selv uddeleren kan finde ud af det, og han kan endda også hjælpe kunderne med at lære systemet, så det viser vist med al tydelighed, at det er et ganske simpelt system, lyder det fra Claus med et stort smil og glimt i øjet.
Annette har blot to varer, og det klarer hun lynhurtigt ved det nye scan-selv system. Foto: Jim Hoff
Selv uddeleren er med på den nye bølge
Det sidste udsagn får avisens udsendte bevis for, da vi smutter op til det nye system for at tage billeder, Her møder vi Annette fra Salon 1400, som er i gang med sin debut som selvbestaltet kassedame. Her træder den gode uddeler hurtigt til og leder den unge dame let og elegant gennem systemet.
Hvordan det hele foregår rent teknisk kan du se i den video, som Tenna Vestergaard fra Brugsen har lavet. Den er vedhæftet denne artikel. Og læser du dette i printavisen, skal du blot finde artiklen online på www.voreslokalavis.dk, hvor du så kan se videoen.
Klik HER og se en video, der viser, hvordan du bruger det nye selvbetjeningssystem.