Så er Jyske Bank definitivt rullet ud i Give – det fejres med åbent hus 8. december
1.december 2022 blev det en kendsgerning, at Jyske Bank havde overtaget Handelsbanken - både landsdækkende og filialen i Give. Nu her et års tid senere er alle såvel lavpraktiske som bank- og it-mæssige forandringer rullet ud, og dermed er skiftet fra Handelsbanken til Jyske Bank 100 procent på plads.
Af Jim Hoff – jimhoff@voreslokalavis.dk
ERHVERV: Der skulle gå 2 år fra Handelsbanken annoncerede, at de ville sælge deres filialer i Danmark, til at samtlige lavpraktiske og it- og bankmæssige foranstaltninger i forbindelse med overtagelsen nu kan meldes definitivt på plads.
Mandag den 13.december var det en kendsgerning, og samtlige af Handelsbankens tidligere platforme, apps, netbank osv., blev lukket ned. Og dermed er Jyske Bank definitivt “herre i eget hus”, om man så må sige.
Kigger vi på det med lokale briller, så har filialen i Give hen over de sidste måneder gennemgået en større renovering og ombygning. En ting er, at der er kommet nye Jyske Bank-farver og logoer både indenfor og udenfor, en anden ting er, at der er blevet investeret i et nyt lækkert mødelokale samt nyt lyst og venligt kontorinventar.
Og så skal vi bestemt også lige have med, at der onsdag den 15. december er blevet installeret en helt ny hæveautomat, hvor man udover de almindelige velkendte funktioner nu også kan hæve og indsætte euro.
Det oplyser Lone Løgstrup, der er markedsdirektør i Jyske Bank.
“Find vores medarbejdere via vores hjemmeside eller netbank”
- I forbindelse med nedlukningen af Handelsbankens platforme og app, har der været godt gang i telefonerne her de sidste par dage. Bankens rådgivere har jo i forbindelse med overgangen her fået nye telefonnumre og mailadresser, og det er meget vigtigt, at vores kunder nu går ind på vores hjemmeside, og her finder deres rådgiveres telefonnumre og mailadresser. Vi har selvfølgelig oplyst om det her til kunderne, men der kan jo godt sidde nogen derude, der ikke har set de nye oplysninger, siger Lone Løgstrup.
Hun understreger også, at kunderne nu skal navigere gennem Jyske Banks app og netbank, når de skal ordne deres daglige bankforretninger.
- Uanset hvad, så er det virkelig vigtigt, at man kontakter os gennem vores netbank. Det handler om sikker hed, og via netbanken kan man finde og se sin rådgiver med dennes kontaktoplysninger. Det er den bedste og sikreste vej, pointerer Lone.
Nu telefonisk tilgængelige 24:7
I forbindelse med den definitive overgang til Jyske Bank, kan man nu også tilbyde kunderne telefonisk adgang til en medarbejder 24:7.
- Det er en vigtig og fin tilføjelse til vores serviceniveau. Her kan man både snakke generelle bankforretninger, og her kan man også lynhurtigt få spærret sit dankort, hvis man har mistet det eller er i tvivl om, man er udsat for svindel. Så kan vi reagere hurtigt på det, forklarer Lone.
Hun understreger, at man i forbindelse med at Jyske Bank har overtaget Jyske Bank sikrer, at man tager det bedste med fra begge verdener i det nye bank-setup.
Det bedste af to bankverdener
- Handelsbanken havde mange gode ting i deres koncept, og Jyske Bank har mange gode ting i deres koncept, og det er de ting, vi nu kombinerer her i vores nye fælles projekt. Og det handler også meget om, at vi vil være en stærk lokal bank med stor lokal tilstedeværelse. Det viser vi jo også med vores lokale tilstedeværelse i omkringliggende byer som Herning, Ikast, Brande, Ejstrupholm, Ikast og naturligvis Give. Her danner vi et stærkt lokalt team med rigtig mange kompetencer. Vi har hørt i forbindelse med Jyske Banks opkøb af Handelsbanken, at nogle kunder frygter, at vi helt lukker ned for vores tilstedeværelse i de lokale områder, men det sker jo lige det modsatte med stor tilstedeværelse, siger Lone.
Altid 4 medarbejdere på plads i filialen i Give
Hun pointerer, at Jyske Bank vil lokalområderne, og at man vil skabe nærvær og god kontakt til både kunderne og lokalområderne. Man vil være synlig og bakke byen op.
-Her i Give vil der fast sidde 4 privatrådgivere. I og med vi lokalt er 6 lokale filialer og i og med vi er en stor bank, der råder over 4000 ansatte, så har vi også folk, der er dygtige og kompetente indenfor specialområder som investering, landbrug, erhverv og private banking. Det betyder, at vi altid kan tilbyde vores lokale kunder den bedste assistance og rådgivning - og specialisterne kommer også gerne til Give for at servicere vores kunder. Og vi oplever faktisk også, at vores kunder i eksempelvis Ejstrupholm kommer her til Give for rådgivning, og sådan virker det rigtig fint på tværs af filialerne, konstaterer Lone.
Jyske Bank i Jernbanegade i Give blev mandag den 13.11 definitivt til Jyske bank på alle parametre. Og det fejrer Team Jyske Bank i Give med at invitere til åbent hus fredag den 8.12. Fra venstre er det bankrådgiver Steffen Nybo, bankrådgiver Janne Frøsig Kirkegaard, marketingsdirektør Lone Løgstrup og privatkundedirektør, Lars Hansen. Foto: Jim Hof
Uhøjtideligt og i øjenhøjde
Hun påpeger, at nok er man en stor bank, men uden at være en storbank. Forstået på den måde, at man tilgår sine kunder på en jordnær, personlig og uhøjtidelig facon – og møder folk i øjenhøjde på en facon og i et sprog, alle kan forstå.
- Vi har den fordel, at vi som medarbejdere bliver hørt, når vi har ideer og forslag til ledelsen, og det er meget tilfredsstillende som medarbejder, at dialogen går begge veje. Det betyder eksempelvis at jeg i forbindelse med renoveringen og ombygningen her i banken har talt rigtig meget med mine medarbejdere om, hvordan de kunne forestille sig, at det skal se ud – og det betyder jo også at de har hjerteblod med i projekterne, og det er også den bedste måde at gøre det på.
Stor ros til tålmodige medarbejdere
Apropos medarbejdere så roser Lone folkene i Giveafdelingen for at have udvist stor tålmodighed og forståelse i forbindelse med selve ombygningen, hvor der har været et muntert rend ud og ind af gode håndværkere - og ligeledes i forbindelse med overgangen til de nye it-systemer.
- Transformationen fra Handelsbank til Jyske Bank har været lang, ja, men det er gået over al forventning, og det skal ikke mindst vores personale have ros for at være medvirkende til. De sidste dage har der været telefonstorm i forhold til overgangen men det er blevet håndteret flot, og her er det vigtigt at understrege, at det er vigtigt, at folk får sat deres nye mobilbank rigtigt op – og her vi naturligvis klar med hjælp.
Inviterer til åbent hus den 8. december
I forbindelse med den endegyldige overgang til Jyske Bank, inviterer Jyske Bank i Give til åbent hus fredag den 8. december fra klokken 15.00-17.00.
- Her vil der være en pølsevogn, og frem for at gøre det gratis, har vi valgt at gøre det på den måde, at man betaler, for det man spiser, men de penge der kommer ind, dem sender vi videre til GISK og det nye idrætscenter, fordi vi gerne vil støtte et godt lokalt projekt. Derudover vil der også være ansigtsmaling for børnene, og vi glæder os meget til at blive en del af bylivet denne fredag, hvor der jo om eftermiddagen sker flere ting i bymidten, siger Lone.